แฮกเกอร์เจาะข้อมูล facebook

อ่านหัวข้อก่อนหน้า อ่านหัวข้อถัดไป Go down

แฮกเกอร์เจาะข้อมูล facebook

ตั้งหัวข้อ  sunny on Wed May 05, 2010 10:21 am

ทีมนักวิจัยด้านความปลอดภัยบนอินเตอร์เน็ตเผย ผู้ใช้งานเว็บไซต์ สังคมออนไลน์ชื่อดัง facebook ถูกแฮกเกอร์จารกรรมข้อมูลกว่า 1.5 ล้านล็อกอินแล้ว...

สำนักข่าวต่างประเทศ รายงานเมื่อวันที่ 4 พ.ค. ว่า ทีมนักวิจัยด้านความปลอดภัยในอินเทอร์เน็ต จาก VeriSign iDefense Labs ระบุว่า ชื่อล็อกอินผู้ใช้งานเว็บไซต์สังคมออนไลน์ยอดนิยม หรือ Facebook กว่า 1.5 ล้านผู้ใช้งาน ถูกแฮกเกอร์เจาะขโมยพาสเวิร์ด และประกาศขายคืนเจ้าของเดิมในเว็บไซต์ Carder.su ของรัสเซีย

ทั้งนี้ แฮกเกอร์ดังกล่าว ซึ่งเรียกตัวเองว่า "kirllos" ตั้งราคาล็อกอินตามจำนวนเพื่อน อาทิ หากมีเพื่อน 10 คน จะสนนราคาอยู่ที่ราคาเริ่มต้นตั้งแต่ 25 ดอลลาร์สหรัฐฯ (ราว 800 บาท) และหากมีเพื่อนมากกว่า 10 คนขึ้นไป ราคาจะเพิ่มเป็น 45 ดอลลาร์สหรัฐฯ (ราว 1,450 บาท ) และอาจเพิ่มสูงขึ้นมากถึง 1,000 ดอลลาร์สหรัฐฯ (ราว 32,300 บาท)

ริก ฮอเวิร์ด ผู้อำนวยการ VeriSign iDefense Labs กล่าวว่า กรณีขโมยล็อกอินเว็บไซต์สังคมออนไลน์ มาขายอย่างผิดกฎหมาย เกิดขึ้นมากที่สุดในบริเวณทางตะวันออกของยุโรป รวมถึงในสหรัฐฯ ขณะที่โฆษกของสำนักงานดังกล่าวว่า Facebook พยายามขอซื้อข้อมูลจาก "kirllos" กลับคืนมาแต่ไม่เป็นผลสำเร็จ

การจารกรรมข้อมูลส่วนตัวทางอินเทอร์เน็ต นับเป็นอาชญากรรมอีกประเภทหนึ่ง ซึ่งแฮกเกอร์จะจัดการเปลี่ยนพาสเวิร์ดเดิมของผู้ใช้งาน ทำให้เจ้าของตัวจริงไม่สามารถเข้าสู่ระบบใช้งานได้ รวมถึงอาจปล่อยสแปม หรือโปรแกรมอื่นๆ เพื่อทำลาย และก่อกวนระบบ หากเจ้าของต้องการข้อมูลทั้งหมดคืน ต้องมีการแลกเปลี่ยนบางประการ โดยส่วนใหญ่จะเป็นการเรียกเก็บเงิน สำหรับผู้ใช้งานเว็บไซต์สังคมออนไลน์ที่เกรงถูกจารกรรมข้อมูลนั้น สามารถแจ้งได้กับศูนย์ช่วยเหลือ Help Centre ของเว็บไซต์นั้นๆ

ที่มา ..ไทยรัฐ วันพุธที่ 5 พฤษภาคม พ.ศ.2553

_________________
ท้องทะเลและมหาสมุทร ไม่เคยปราศจากคลื่นฉันใด
มนุษย์อยู่ร่วมในสังคมเดียวกัน โดยความคิดเห็นที่แตกต่างกัน ย่อมสร้างผลกระทบต่อสังคมได้ฉันนั้น

sunny

จำนวนข้อความ : 3511
Registration date : 28/06/2008

ดูข้อมูลส่วนตัว

ขึ้นไปข้างบน Go down

Re: แฮกเกอร์เจาะข้อมูล facebook

ตั้งหัวข้อ  sunny on Wed May 05, 2010 10:22 am

ของเราก็โดน โดนเอาชื่อจริงไปตั้งเป็น facebook เฉยเลย

แถมยังโดนเอาทั้งชื่อจริงและชื่อเล่น ไปตั้งสมัครอีเมลล์ของ Yahoo แล้วใช้ใน facebook

เพิ่งรู้ว่าโดนเอาไปใช้ตอนประมาณสามทุ่มเมื่อวานนี้เอง

_________________
ท้องทะเลและมหาสมุทร ไม่เคยปราศจากคลื่นฉันใด
มนุษย์อยู่ร่วมในสังคมเดียวกัน โดยความคิดเห็นที่แตกต่างกัน ย่อมสร้างผลกระทบต่อสังคมได้ฉันนั้น

sunny

จำนวนข้อความ : 3511
Registration date : 28/06/2008

ดูข้อมูลส่วนตัว

ขึ้นไปข้างบน Go down

Re: แฮกเกอร์เจาะข้อมูล facebook

ตั้งหัวข้อ  satan_baby on Thu Nov 04, 2010 10:55 pm

Hacker Posted 3000 Stolen X-Rated Pics on Facebook

November 03, 2010

A 23-year-old California man is set to appear in court Tuesday, after police say he broke into the Web mail accounts of more than 3,000 women and posted sexually explicit images of many of them on Facebook.

George Samuel Bronk was arrested Friday following an investigation involving federal authorities and the California Highway Patrol's Computer Crimes Investigation Unit. He is set to be arraigned Tuesday afternoon in Sacramento County Court. Investigators were tipped off after a Connecticut woman contacted local police saying that someone had posted sexually explicit photographs of her to her Facebook page. The photos had apparently been taken from a hacked Web mail account.

Investigators then linked the IP (Internet Protocol) address used to access the hacked accounts to Bronk's computer. They raided his Citrus Heights, California, home on Sept. 24 and discovered evidence that there may be thousands of victims, according to Sergeant Kelly Dixon, of the CHP's Computer Crimes Unit. Police also found images of child pornography on the computer, he added.

satan_baby

จำนวนข้อความ : 192
Registration date : 08/02/2010

ดูข้อมูลส่วนตัว

ขึ้นไปข้างบน Go down

Re: แฮกเกอร์เจาะข้อมูล facebook

ตั้งหัวข้อ  satan_baby on Thu Nov 04, 2010 11:04 pm

Facebook to Foursquare: You're out

November 3, 2010 - It's obvious that Facebook sees serious potential in mobile check-in service Foursquare: it tried to buy it for $125 million.

That didn't work. So Facebook started to get into the location game, too. It launched Facebook Places, its own geolocation service. And today, Facebook went ahead and launched a big new suite of mobile features that includes, notably, enhancements to Facebook Places that let businesses easily automate "deals" for when users check in. On the surface, given Facebook's scale, this looks like it could spell difficult times ahead for Foursquare.

Like Foursquare, Facebook's new deals product lets businesses draw in customers by offering a deal or discount to those who "check in," and those deals can be created by any business, small or large, through a self-service tool.

It gets more sophisticated: Activate the deal, and it'll be shared on your Facebook wall. There are also multiple kinds of deals, such as charity deals, with which a business donates a given amount for every check-in; group deals, which a Facebook user can only activate by bringing friends (and checking them in through Facebook Places as well); and loyalty deals that reward members for multiple check-ins. (Foursquare also offers "loyalty" rewards, as well as rewards for the "mayor" of a venue--the person who has checked in the most.)

Facebook has well more than 500 million users around the world, and while CEO Mark Zuckerberg declined to comment on the specific reach of Facebook Places in his presentation today, he did say, "We know that it's multiples larger than any other location service." And that's why a potential partner might be allured to Facebook Places deals, as opposed to Foursquare--simply more reach.

t also appears that running a Facebook Places promotion is free, as it is for basic deals and promotions on Foursquare. When asked about financial specifics in Wednesday's press conference, Facebook representatives simply said the way that they will monetize these deals is to encourage businesses to buy Facebook display ads to promote them.

Foursquare representatives declined to comment on the nature of their relationship with Facebook, but all signs seem to indicate that it may be chilly. For one, there was the botched attempt to purchase Foursquare. Then there was the more subtle fact that in Facebook's press conference, deliberate attempts were made to mention other players in the "geo" space but not Foursquare.

One location-based networking service, Loopt, is a partner in Facebook's new mobile API rollout--as is Yelp, which operates a check-in feature as part of its business reviews service. Facebook executives also name-dropped Gowalla, a check-in app that has been a Facebook partner. Foursquare didn't get any shout-outs, nor has it implemented the Facebook Places API for check-ins.

In the past, Foursquare CEO Dennis Crowley--who was mum on a reaction to Wednesday's announcement--has said Foursquare has an advantage in its playful brand personality: "It's difficult to build services that are supposed to scale to, you know, 30, 50, 100 million users right off the bat, because they got to be kind of tailored down. By definition, they have to be a little bit generic to speak to that large of an audience," Crowley said at the time.

But the potentially positive news for Foursquare in the wake of Wednesday's announcement is that Facebook's aggressive attempts to move into the space show that the massive social network sees enough promise here that it's willing to fight to own it. It's the old "validating the space" argument--which, of course, can sometimes just be positive spin.

In this case, Foursquare has some tricks up its sleeve; it's already started to move into offering branded "guides" and tips on behalf of advertisers whom users can opt to "follow," and there are hints that it may be moving into personalized recommendations, something social-networking services have had a tough time nailing. As Soraya Darabi--co-founder of restaurant check-in and food photo app Foodspotting, a likely Facebook Places developer in the near future--put it, "There is room for everyone to play in this space." She added that she sees location-enabled promotions as evolving into their own form of advertising so that its traditional display ads that should be threatened, not Foursquare.

The other good news for Foursquare is that, given Facebook's size, it may be like a bull in a china shop, as it experiments with the increasingly personal territory of location sharing. Many active users of services like Foursquare and Gowalla maintain significantly smaller lists of contacts on those services than they do on Facebook, keeping it restricted to an intimate selection of people with whom they often spend time. Facebook does let its users group their friends into tiers of profile access and limitation, but executives have said it's a service that doesn't get used often.

Consequently, redeeming a Facebook Places deal requires checking in and hitting an "activate" button, which shares the deal on that user's Facebook wall. That's great for businesses that want to spread the word, but possibly not so much for Facebook users eager to save money on deals at the local Botox clinic or adult-toy emporium.

"When you check in to claim a deal, your action is posted to your friends' news feeds, similar to when you check in to a place," a statement from Facebook read. "The privacy settings you have chosen for Places apply to your claimed deals, as well, so you never have to share this information with anyone you don't want to."

But you don't have an on-off switch for individual check-ins and deals, the way Foursquare does, so it's a bit of an all-or-nothing game. And that will be the big decision factor for users and businesses looking to flock to Facebook Places as an alternative to something like Foursquare: something that's so big and open can promise unprecedented exposure, but exposure can be of both the good and bad variety.

satan_baby

จำนวนข้อความ : 192
Registration date : 08/02/2010

ดูข้อมูลส่วนตัว

ขึ้นไปข้างบน Go down

Re: แฮกเกอร์เจาะข้อมูล facebook

ตั้งหัวข้อ  hacksecrets on Mon Nov 08, 2010 9:34 am

Google points finger at Facebook hypocrisy, blocks Gmail import

Facebook has long been a one-way valve. You put data in so you can connect with friends, and then you can’t get it out and use it the way you would like to, even as the company is trying to corner the market on your identity.

And Thursday night Google called out its rival on such data-portability hypocrisy: It banned the huge social network from allowing its users to connect their Gmail contacts to see who among them are also on Facebook to get the friending frenzy started.

Previously a Facebook user could give the social network permission to look through their Google contacts for e-mail addresses via Google’s Contact API. Facebook would match them up with user profiles to suggest people to befriend. And if those people weren’t on Facebook, you could send them an invite by e-mail to join—which is exactly how a social network goes viral.

_________________
ความระแวง และสงสัย ก่อให้เกิดการค้นคว้าหาความเป็นจริง

hacksecrets

จำนวนข้อความ : 765
Registration date : 28/06/2008

ดูข้อมูลส่วนตัว

ขึ้นไปข้างบน Go down

Re: แฮกเกอร์เจาะข้อมูล facebook

ตั้งหัวข้อ  satan_baby on Thu Nov 18, 2010 1:34 pm

The attack that sharpened Facebook’s defenses

Joe Sullivan, Facebook's Chief Security Officer will be delivering the keynote address at HITBSecConf2011 - Amsterdam (May 17th - 20th, NH Grand Krasnapolsky)!

A friend on Facebook suggests that you watch an amazing or funny or sexy video. The link may seem innocuous enough. But with a few simple clicks, you could end up infecting your PC with the Koobface worm.

Koobface, whose name is an anagram for its preferred social network, is a malicious program that has plagued Facebook for more than two years, ensnaring hundreds of thousands of people and keeping the site’s security team on the defense.

The worm was Facebook’s first major security challenge and remains the most persistent threat on the site. As such, Koobface has played a big role in shaping Facebook’s approach to combating malicious software, or malware, and propelled the development of increasingly elaborate defenses. Yet the worm continues to be a thorn in the side of Facebook’s in-house investigators, who say they are on the trail of the organized criminal group that created it but, so far, have been denied the satisfaction of arrests.

satan_baby

จำนวนข้อความ : 192
Registration date : 08/02/2010

ดูข้อมูลส่วนตัว

ขึ้นไปข้างบน Go down

อ่านหัวข้อก่อนหน้า อ่านหัวข้อถัดไป ขึ้นไปข้างบน


 
Permissions in this forum:
คุณไม่สามารถพิมพ์ตอบ